lördag 4 juli 2009

Yin, yang - the whole fucking shit

(00:16)
Hej. Jag måste bara kolla att du är ok.
Jag hade så starka, obehagliga drömmar inatt.
Du figurerar i o f s ganska ofta i mina drömmar,
men just i morse mådde jag så dåligt när jag vaknade.
Kommer inte ihåg något nu, mer än obehaget.
Hoppas verkligen att du mår bra.
Saknar dig. Varm kram.


Visst kan det här stämma.
Eller så försöker han nå mig via en akilleshäl. Jag vet hur obehagliga drömmar kan vara.
Vad vill han ha sagt och spelar det någon roll?

Det klart att han mår dåligt.
Det klart att han saknar mig.
Det klart att han undertecknar som jag brukar göra.
Det klart att jag mår bättre nu än när han fanns och rev i mitt liv.

Oavsett om han menar det han skriver eller om det här bara är ännu ett sjukt spel och ett försök att ta kontroll över mina känslor igen, så tycker jag att följande svar är på sin plats:


Hej själv. Jag mår jättebra, tack.
Hejdå.



Fast jag skickade det aldrig. När jag väl skickade så blev det:
"Jag mår jättebra. Ta hand om dig."
Han svarade snabbt:
"Bra. Tack. Kram."

2 kommentarer:

J sa...

Ett helt galant svar. Alldeles lagom av allt!

Doris sa...

Fast jag skickade det aldrig. När jag väl skickade så blev det: "Jag mår jättebra. Ta hand om dig."