torsdag 19 juli 2007

Det värsta jag vet

är folk som smaskar.

Jag blev påmind om det av min goda vän Rolle idag:
-Apropå vad du vill ha hos en kille. Se till att han inte smaskar. För det hatar du.
-Ja. Det gör jag fan.
-Det är det värsta du vet. Minns du hur vi satt hela natten en kväll förra sommaren och surrade om det?
-Ja. Det var en härlig kväll.
-Fan vad förbannad du var på folk som smaskar.
-Det är det värsta jag vet.
-Halva natten satt du och var förbannad på folk som smaskar. Resten av tiden var du förbannad på folk på jobbet som skriver post-it-lapper med saker de tycker att man gjort fel.
-Ja. Jag hatar dem också.
-Jag vet. Det var roligt. Du är riktigt rolig när du sätter igång.
-Hur ska det här gå?
-Det kommer att gå strålande. Du är en underbar tjej och du beskriver folk så träffande. Det är en av dina många talanger. Skriv en bok vet jag. Gör nånting.

-Men bli aldrig tillsammans med någon som smaskar! Stackars den grabben i så fall.
-Äh. Jag är underbar. Alla killars drömtjej.

Inga kommentarer: