fredag 27 juli 2007

Angående mina val i livet

Så kom den dagen när Doris bestämde sig för att publicera sin lista. Under vändpunkten Muskö satt jag och Jennifer och pratade om livet. Dessutom hjälpte hon mig med en grej som jag fick i uppdrag av en tjej som är klokare än jag.
-Skriv en lista. Lista sånt som du vill ha i ditt liv. Lätt.
-Skriv också en lista över sånt som du inte vill ha hos en kille. Sen anförtror du en vän med den listan. Hon får i uppdrag att se till att du kollar upp den så snart du träffar en ny kille. Direkt, första veckan. Det är viktigt.
Sagt och gjort. Korsikanskt vin1, bresaola2, oliver3, manchego4 och Herthas atmosfär gav mig inspirationen. Jag kan ju inte återskapa känslan nu i efterhand, men jag tänker se det som en utmaning att försöka. Blunda. Ta ett djupt andetag och hör vinden susa i tallarna.

Det här vill jag ha i mitt liv:
Balkong - Vad ni är tror så är jag en naturmänniska. På mitt eget sätt.
Ett rikt socialt liv - Som jag själv har kontroll över.
Jag vill kunna sova på nätterna - Träffade en vän jag inte sett på tio år som frågade: Hur är det på nätterna? Drömmer du fortfarande mardrömmar? När jag var liten trillade jag ur sängen och blödde näsblod med jämna mellanrum. Det finns en säng som jag sov jävligt gott i, men jag kommer inte åt den längre.
Emotioell trygghet vill jag ha - Så jag kan slippa anaysera vad som är tanke och vad som är känsla, och vilket som ska få dominera.
Privatliv
Aktivitet - Hata fredagsmys med hyrfilm.

Jfer påminner mig om att det skulle vara allvar, men i min hjärna tog de sjukaste bilderna form. Här är listan. I ett försök att få driva med allt publiceras den alltså här. Fast det är den listan jag skrev. Sjukt bra skrivet.


Det här vill jag inte ha hos min kille:
Jag vill inte ha en kille med liten kuk
Han ska inte ha barn -Det är för jobbigt att göra slut med två personer.
Han ska svara i telefonen - Och inte redan första veckan undvika att svara.
Dålig ekonomi - Helst jävligt bra ekonomi, men jag kan nöja mig med att han har ett konto på banken och ett bankomatkort.
Gammal gubbe - Här stämde Jennifer in med entusiasm.
Samma branch som jag - Jag vill ha inputs från en annan värld.
Hittebarn - Han ska ha någon typ av familj, så att han kan de sociala reglerna som gäller när man lever nära en annan människa.
Det får inte gå för fort - Inga allvarliga relationssnack första veckan.
Det var väl ändå inte så höga krav!? Det finns ingen inbördes ordning i lista, förutom det där om att han ska ha stor kuk. Det är viktigt.
Och! Viktigt! Han får inte smaska!

Det här vill jag att min kille ska ha:
Fanstastisk sexliv - Och inget annat.
Han ska ha bra kompisar - Det är inte viktigt att jag och hans kompisar älskar varandra, men det är viktigt att han har förstånd till att välja sånt som han mår bra av.
Humor - Han ska tycka att jag är kul (annars är han dum i huvudet).
Han ska ha ett eget boende och inte bo i andra hand.
Han ska vilja ha barn
Han måste vara snygg och dofta gott - Inte bara en massa tvål. Jag måste tända på hans egen doft, annars får det vara.
Social - Så att jag slipper vara det åt honom.
Han ska ge mig födelsedagspresenter och julklappar - För det har jag saknat i fyra år.
Körkort - Så att han kan komma och hämta mig när jag får panik.
Han ska älska analsex - Här tyckte Jennifer att jag spårade ur som vanligt. Jag ser inte allt jag skrev, för jag suddade(!) en del. Ok. Det där med analsex var inte så viktigt. Snarare tvärtom. Om han första veckan understryker att han älskar analsex så vill jag nog vara utan. Nu när det ändå är min lista. Och som Jennifer sa: Ursäkta, men därinne förvarar jag mitt bajs.
Han ska uppskatta och se mig - Han ska daska mig på rumpan och säga att jag är snygg helt enkelt. Speciellt om jag frågar.

Med andra ord kan jag inte tänka mig nåt värre än en ful, parfymerad, smaskade gubbe med liten kuk och förkärlek för analsex. Vart ska jag skicka de killarna?

--------------------------------------------------------------------------------
1. Lufttorkat nötkött som har sitt ursprung i Lombardiet i Italien.
2. Domaine Orsini
3. Växten har gråaktiga, läderartade blad och små, vita, väldoftande blommor i klasar i bladvecken. Frukterna är stenfrukter.
4. [mantSe´yo]


1 kommentar:

Anonym sa...

haaahahahaha...höööhöhöhöh..hähähäh
prova en vetja...kanske till å me e bättre än dom där små fjuniga beniga små ludergossarna me brallorna långt ner på sina finniga rövar..som du verkar föredra :D