tisdag 16 augusti 2011

Rosa bryn och leopardtröjor?

Jag är trött på fult smink här.
Även om jag frilansade så är jag så oinspirerad att sminka fult alltså. Tjockt jävla lager med foundation. De ber om MER foundation för att de kan se en fräkna. De säger "jag vill att det ska synas att jag har mycket smink" och så stinker de spraytanning hela tiden. Äckligt.
Modet här är inte fräscht alltså. Där jag jobbar är det superflott och kvinnorna jobbar inte. De bara struttar runt i klackar och fula leopardmönstrade kläder.
Astråkigt. Och så säger de till mig att jag sminkar mig själv för lite. De har samma spackel varje dag, färgar håret själva och ser ut som en Like a Virgin, Madonna video på jobbet.

Min chef bor fortfarande hos sin morsa. Kundservice existerar inte. Ingen gör mer än vad som behövs. Här får man inte vara proffsig. Jag kunde lika gärna jobba på posten i Borlänge och sukta över kändisar, det är vad de gör här.
Ögonbryn i starka färger, och rött och rosa hår är inne här. Är det det hemma också? Är det 2011 eller 1994?


Tänk dig kundservice i USA och så tänker du dig precis tvärtom = SYDNEY.

Det regnar och är kallt men snart kommer sommaren. Det blir kul. Jag bor i ett litet hus med kille och två tjejer. Vi är som en liten familj.

Skolan går jättebra. Jag får jättebra betyg och har kul. Jag känner mig stolt över att det går bra även när det är tufft.

Inga kommentarer: