torsdag 2 augusti 2007

Tjugotvå myggbett fick jag på den korta stunden

-Här är det!
Mitt ute i ingenting. Ett gammalt torp som vi åkt timmar genom skogen på småvägar för att kolla in. Min morsas gamla torp.
-Fint! Jag skulle behöva kissa.
Ser mig omkring. Högt, blött gräs överallt. Och mygg.

Äh, jag sätter mig bakom bilen. Det är ju bara vi här.
Annars blir jag ju helt blöt!
Sätter mig lite snyggt på huk bakom bilen och kissar helt enkelt. Man gör ju så på landet. Mygg som surrar överallt. Det är svårt att sitta stilla på huk och slappna av samtidigt som man viftar bort myggen runt sina känsliga kroppsdelar. Vinglar till lite, men det gick bra.

Vad är det som låter nu? En bil?
Nu kommer det bil! Shit! Så många tankar.
Första tanken: Jag vill inte visa mig naken framför främmande människor. Och inte i den här ställningen.
Andra tanken: Vad otrevlig jag är som sitter och kissar här där de bor.
Tredje tanken: Om jag sitter jävligt still så ser de mig säkert inte.
Fjärde tanken: Fast det klart att de gör. De behöver ju väja lite för vår bil här på grusvägen, och där sitter jag!
Femte tanken: Äh, jag kniper. Jag har inget val.

Så jag kniper, drar upp brallorna och ställer mig upp.
Vroom. Fyra personer glor på mig där jag står avslappnat och lutar mig mot en bil mitt ute på landet.
Ja ha, det gick ju ok. Sätter mig tillrätta igen och fortsätter kissa. Gud vad skönt!

Men vad fan? Mina fötter är ju helt nerskvätta? Vad jobbigt. Och upp på vaderna också. Små täta skvätt som stänkt upp från den blöta marken. Piss och regn blandat på insidan av mina ben... Var det verkligen värt det? Ja! Det var det!
Eftersom jag alltid har våtservetter med mig så kan jag i princip göra om det här när som helst, för våtservetter tar bort allt! Tvättar hela mig, som en bebis. Mjuk och skön och ren blev jag. Bra, för man vill ju inte sitta nerpissad i en bil i fyra timmar.

Det värsta var myggen, inte pisset.

4 kommentarer:

Anonym sa...

hösten -03 var jag utbytesstudent i Helsingfors. vare sig man är student eller inte måste man supa när man är i Finland. jag brukar inte supa annars men tycker att man skall ta seden dit man kommer.

efter en nattlig krogrunda skulle jag cykla hem till studentkorridoren. jag var rätt berusad. det gick ganska bra att cykla men plötsligt råkade jag ut för en pissattack; jag var TVUNGEN att gå på toa.

i nyktert tillstånd hade situationen blivit jobbig. men i den sköna fylla som jag befann mig i var det absolut inga problem - hela stan var full av parker. jag baxade in rumpan i en buske och så var saken klar.

det som präglade situationen var inte min glädje att bli av med kissnödigheten. nej, det var den barnsligt roliga upptäckten av det stora utomhus-schacket som jag hade slängt min cykel i.

att aspackad flytta runt på knähöga schackpjäser är sjukt kul.

Anonym sa...

Supa är verkligen botten, när man nått den vill man inte upp igen.

Men själv blev jag rejält biten ett gäng myggor som verkade tycka om att sticka mig om och om igen i nacken. Vad fanken är det som är så speciellt med just nacken?

vilka elakingar smyga på offret bakifrån antar jag.

Hurvida det nu än är, så har jag bestämt mig för att föredra myggen ändå framför pisset.

Med hänvisning till vad som nu skrevs i slutet i doris inlägg där. ;)

Anna sa...

Äh fyfan. Myggbetten har jag ju kvar. Pisset blir man ju av med inom en minut. Hata hata mygg

Anonym sa...

Först hata fullkorn och alla dess vänner

Och nu är det hata myggen och alla dess vänner?

Snart har vi täckt hela den globala hat-kartan där allas vänner och bekanta är medinräknat ;-)

:)