torsdag 5 juli 2007

Jag har slutat sova på nätterna

Jag gör ingenting för att förbättra mina sovvanor.
Jag slutade försöka för sex år sedan.

Jag vaknar kissnödig flera gånger varje natt:
Försökte att inte dricka något efter klockan 18:00.
Vaknade törstig kl 04:20, 04:52, 05:10 och 06:45
Och fortfarande kissnödig...

Jag sover med knutna nävar och vaknar av kramp i händerna:
Tog ett glas rött innan sänggåendet för att slappna av.
Fick alkis/tjockångest.
Med knutna nävar...


Jag somnar alldeles för sent på natten:
Gick och la mig tidigare.
Somnade ännu senare.

Mardrömmar:
Jag sket i att sova.
Somnade på jobbet.

Svettningar:
Jag öppnade fönstret.
Frös fittan av mig.


Nu är jag trött, törstig, rädd för mardrömmarna och en begynnande blåskatarr.
Godnatt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

blåskatarr kan man nästan dö av för det trodde morsan och det blev barndomens eviga förmaning. för en gång hade mormor badat i havet utanför ugglarp och fått blåskatarr. morsan fruktade detta mer än allt annat.

hon tvingade mig därför att ha en stor illgrön stickad kärringmössa på cykelsadeln - så att jag inte skulle få blåskatarr.

morsan tror idag att jag hatade den där mössan för att den var så ful.

men jag hatade den för att det kändes så äckligt att sitta på den. som ett sexuellt övergrepp.

Anonym sa...

Ett elende att vakna så ofta ju!

Anonym sa...

det var ett intr. inlägg- allt- utom fittan.......

Anna sa...

Fittan är ju intressantast av allt. Det är ju källan till liv, för fan.

Anonym sa...

tycker inte att fitta låter så spännande om jag säger så. d finns väl bättre/finare eller iaf mer behagliga ord val. det är bara vad jag tycker azzå. kanske jag har hört det x antal ggr i negativ bemärkelse.........säkert det!

Anonym sa...

Försök å ha fönstret öppet hela kvällen å skaffa dej ett duntäcke

Anonym sa...

Underbart. Tack!