fredag 27 juli 2007

Att få känna sig trygg

Igår sa en man så här till min mamma och min bror:
-Hur kommer det sig att hon (han menade mig) är så snygg?
Vad det menat som en komplimang eller som en förolämpning?
Vet han ens vad ha sa?

Bror med hatt svarar:
-Du, det var fel sagt av dig. och blixtar sköt från hans ögon.

En annan kväll kom en man fram till mig och min andra bror (utan hatt):
-Är ni tillsammans?
-Nej. Det här är min lillasyster.
Mannen, till mig:
-Ja ha. Vilken tur. Då kan jag ju stöta på dig.
Bror utan hatt:
-Men du. Det är fortfarande min lillasyster. och hans nacke spändes.

2 kommentarer:

Pierre sa...

Hej Doris. Jag är storebror och har hört felsägelse ett yttras i min riktning. Man blir paff liksom.

Vi på En Blogg Av Fyra tackar för länken.

Anna sa...

Tack kan du ha själv. Trevligt att du simmade förbi.